lunedì 13 dicembre 2010

Review - Venia-Mag

Urnebesni Talijani izdali su svoj treći album „Into Gay Pride Ride“. Dosad su već na dvije turneje posjetili Hrvatsku, tako da je moguće da ih možemo očekivati i na nekoj budućoj turneji. Nanowar sviraju parodiju power i heavy metala. Na tapeti su im razni bendovi od ’80-ih naovamo. Ime im je sasvim očito izvedeno od Manowara, benda, uz sve dužno poštovanje, kao stvorenog za ovakvo parodiranje. Sebe nazivaju Mister Baffo (baffo – tal. brk), Uinona Raider, Mohammed Abdul, Potowotominimak i Gatto Panceri 666 (gatto – tal. mačak).

Osim parodiranih verzija metal i rock himni, rade i pjesme sastavljene od svega i svačega, pa usred pjesme povremeno ubacuju dijelove pop hitova. Taj njihov suludi patchwork osvaja od prve – ako ste, naravno, skloni takvom humoru. Ovo što rade glazbena je verzija onoga što se u filmu naziva fizičkom komedijom, što zna biti itekako dobro pogođeno i mnoge ljude veseli. Mene definitivno. Ovo je prvi album Nanowara koji sam išla preslušavati i brzo sam dobila potrebu nabaviti i ostale. Naprosto su prezabavni. Pod uvjetom da ste, bili ili ne bili okorjeli metalac, sposobni subkulturu sagledati izvana i smijati se sami sebi. Ako jeste, odlično, ovo je muzika za vas! Ako niste – pokušajte svejedno, zdravo je.

Promijenili su ime iz Nanowar u Nanowar of Steel (parodija na Talijane Rhapsody, koji su postali Rhapsody of Fire), imaju jedan logo kojim parodiraju Motörhead i slogan im je: „Other bands play, Nanowar gay“. Pa vi ostanite ozbiljni ako možete.

Uvodna „Prayer“ je spoken-word stvar u kojoj nema čega nema: od „What A Wonderful World“ do priče u duhu Blind Guardiana. „Metropolis pt 3“ parodira Dream Theater. Bend poznat po beskrajno dugim skladbama ovdje je dobio ravno devet sekundi.

U „Odino“ su ubacili sve i svašta, između ostalog i Lambadu (koja poprilično dobro zvuči u metal verziji!).

U „Blood“ nas obavještavaju – „Our metal’s so strong ’cause our dicks are so long“. I sad ih vi nemojte voljeti! Usred pjesme su opet ubacili „What A Wonderful World“, sasvim nemotivirano. Tu je njihov šarm. Puno je toga nabacano na kup, a ćušpajz koji ispadne je album koji ćete slušati puno češće no što vam se možda čini na prvu. Naime, Nanowar odlično paše kao muzika za tulume, dobro će vam sjesti u siva nedjeljna jutra za podizanje energije, kad se vratite s posla mrtvi umorni za ispucavanje, vožnju u autu kao terapija ‘smijehom protiv ubilačkih poriva za vrijeme rush houra‘ i slično. Povremeno će vas zaista nasmijati poput omiljene humoristične serije.

I još nešto: njihova muzika je legalno besplatna. Zato uživajte!