giovedì 31 marzo 2011

Review - Speed Of Light - 8/10

Dlho trvalo pánom niečo nové vydať! Na to, čo hrajú a že nie sú veľká kapela, doslova večnosť. Aj preto boli veľké očakávania, veď za 4-5 rokov sa muselo nahromadiť vtipov aspoň na 3 CD... Ale ako sa zdá, ani nie. NANOWAR hrajú stále „srandovný“ heavy/power metal a sú „true“ ako sa sluší a patrí. Ale akosi sa menej rehocem ako minule. A to je zlé, to ma neteší, pri kapelách tohto druhu treba ísť „do popuku“. Je to lepšie ako na „Triumph of true metal of steel“ (najmä hudobne), ale CD nestíha na svojho predchodcu „Other bands play, Nanowar gay!“ humorne ani zďaleka (iba kvalitou hrania). Už logo odrádza, neviem či už nie so NANOWAR OF STEEL ako kapela, nielen NANOWAR. Logo ako z toaletného papiera na minulej doske bolo absolútne dokonalé. Tu to ide smerom dozadu. Obal CD je v poriadku, to sedí. A obsah? Základ nie je zlý, akože počet skladieb a „prdel“ ako taká tu je. Ale chýbajú mi riadne smiešne intrá, vsuvky v songoch, prípadne nejaký ten cover („Master of pizza“ rules). Na tomto CD to najviac schytáva RHAPSODY, až potom MANOWAR. Ostatní (ako napr. Kai Hansen, BLIND GUARDIAN) to dostávajú mierne a napr. METALLICA už vôbec. Intro je moc krátke, hneď ideme na vec! Prvá songa je ako to je u tejto kapely zvykom, o nás a o iných. V poriadku. Ale chýba mi k tým smiešnym textom občas aj smiešna hudba. Neviem to presne popísať, ale na minulom CD to fungovalo dokonale. Niektoré songy sú v taliančine, lenže také srandovné vsuvky ako bola „Gioca true“ na minulej doske žiaľ na novinke nemáme (veď už úvodné intro je slabučké). Deviata „Surprise love“ je zbytočné dlhá (textovo aj hudobne), celkom sa nudím. Podobne nezáživné sa nájdu ešte zo dve. Kapela má silné chvíľky, ako napr. v „Look at two reels“. Zaujímavá prča (najlepšie „Intro“) je „Rap-sody“. Takéto to malo byť celé (nie hudobné, ale vtipné). Ostatné vsuvky a intrá sú iba „do počtu“ (najmä „DJ“ a „radio“). Doska je dobrá ako celok, ale nemá na svojho predchodcu. Sranda tu furt je, len občas sú slabšie (prípadne už „otrepané“) vtipy. Chýba mi väčší moment prekvapenia. Zahrané to je dobre, aj zvuk je v poriadku. Ak ste NANOWAR ešte nepočuli, novinka vás iste zaujme. Ak poznáte všetky, asi vás to neurazí, ale predpokladám, že tak ako ja, ste čakali o trochu viac. Trochu viac originálne humoru mi chýba. Za tie roky som čakal samých „Odinov“ alebo „Two reels“... Je to stále výborné, no minule to bolo lepšie. Zo tri „intrá“ by som asi vyhodil úplne, aj tak by to bolo full length. Mimochodom, foto kapely v strede bookletu je tiež dobré. A nech žije Luka Turill!:)